Pin It

Perspektywa nadmiaru centymetrów tu i ówdzie spędza sen z powiek wielu przyszłym mamom. Nieraz już w ciąży zaczynamy obmyślać plan pozbycia się ich. Maluszek przychodzi na świat. Mijają miesiące, a zbędne kilogramy jak były, tak są. Czasem zdarza się, że zamiast znikać, pojawiają się dodatkowe. Oto kilka najczęstszych przeszkód w gubieniu pociążowej wagi.

Brak czasu

Nie oszukujmy się, po porodzie ze słownika kobiety znika takie stwierdzenie jak „czas wolny”. Cały świat zostaje podporządkowany małej istotce, a doba jak na złość nie chce się rozciągnąć. Nawet jeśli uda ci się znaleźć 10 minut dla siebie, marzysz o położeniu się na kanapie, a nie o robieniu brzuszków.

Skończyłaś karmić piersią

Podczas karmienia piersią wzrasta zapotrzebowanie kaloryczne. Jesz nieco więcej, a tłuszczyk się nie odkłada, bo z dodatkowych kalorii korzysta twoje dziecko. Kiedy odstawiasz malucha od piersi, zapotrzebowanie maleje, ale… ty jesz w dalszym ciągu tyle samo. Ciężko nagle zmienić nawyki żywieniowe, do których przywykłaś przez ostatnie miesiące.

Nadrabiasz zaległości

Z myślą o dziecku odmawiałaś sobie w ciąży wielu pyszności. Choć jakaś tajemnicza siła ciągnęła cię z podwójną siłą w kierunku hamburgerów, frytek i chipsów, ty dzielnie stawiałaś opór (zazwyczaj). Kiedy karmiłaś piersią, również starałaś się trzymać zasad zdrowej diety. Gdy natomiast ciąża już dawno za tobą, podobnie jak karmienie piersią, o wiele częściej sięgasz po ulubione smakołyki. Bo w końcu możesz sobie na to pozwolić.

Dojadanie po dziecku

Ugotowałaś dziecku pyszny obiadek. Kiedy nie wszystko znika z miseczki, chwytasz za swoją łyżkę i dojadasz. Bo przecież szkoda wyrzucać. Niby nic, niby tylko kilka kęsów, ale w ciągu tygodnia zbierasz w ten sposób co najmniej kilkaset dodatkowych kalorii.

Omijanie posiłków

Z powodu nieustannego braku czasu ciężko mówić o regularności posiłków. A to właśnie systematyczne dostarczanie organizmowi paliwa decyduje o utrzymaniu odpowiedniego tempa przemiany materii. Opuszczasz śniadanie? Zdarza się, że zapominasz o obiedzie? Po całym dniu niejedzenia rzucasz się wieczorem na to, co akurat wpadnie w ręce? Zamiast zjeść wartościowy posiłek, zapychasz się słodkimi przekąskami? Nic dziwnego, że waga wskazuje coraz więcej (TUTAJ możesz zamówić zdrowe dania na każdą porę dnia).

Ciążowa garderoba

Minęło kilka miesięcy od porodu, a w twojej szafie nadal dominują ciążowe ubrania? Brak motywacji jest jednym z głównych czynników utrudniających powrót do dawnej wagi. Bo skoro spod obszernej tuniki i tak nie widać zaokrąglonego brzucha, to po co się starać? Jak najszybciej zrób przegląd garderoby, wyszukaj swoje ulubione dżinsy lub sukienkę sprzed ciąży i zrób postanowienie, że wkrótce znowu je założysz.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz