Pin It

Lucerna to nie tylko popularna polna roślina, ale też bardzo zdrowa przekąska. Szczególnie cenione są kiełki i nasiona tej rośliny, najbardziej pożądane w okresie ciąży.

W 100 gramach zawierają tylko 23 kalorie, sporo potasu, fosforu i wapnia, a do tego niewielkie ilości praktycznie wszystkich składników mineralnych, aminokwasów i witamin (najwięcej –  witaminy C). Zawarte w niej żelazo i wapń to dobra wiadomość dla wegetarian i wegan, którzy chcą sobie zapewnić odpowiednią ilość tych składników nie stosując mięsa i mleka. Według medycyny chińskiej lucerna pomaga zapobiec niektórym rodzajom nowotworów, wspomaga też pracę nerek i układu trawiennego. Z tego powodu może być przyjmowana przez kobiety w ciąży. Ale to nie jedyny powód. Roślina ta jest też źródłem fitoestrogenów, jednak zawiera ich o wiele mniej, niż soja. Dzięki temu może złagodzić niektóre hormonalne dolegliwości ciążowe, nie będąc przy tym szkodliwą dla zdrowia.

Najzdrowsza jest świeża odmiana tej rośliny, jak również mrożone kiełki i suszone nasiona. W sklepach dostępne są też gotowe suplementy diety (tak jak ten), w których lucerna występuje często pod nazwą alfalfa. Zwracajmy jednak uwagę na inne składniki takich preparatów – nie wszystkie są zdrowe, niektóre obniżają wchłanianie składników odżywczych, a inne nie są polecane w ciąży.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz