Pin It

Ciąża to nie choroba, więc o ile przebiega prawidłowo, wręcz wskazane jest, by uprawiać w tym czasie sport. Ale uwaga – nie każdy! 

Umiarkowane formy aktywności fizycznej stanowią profilaktykę dla wielu schorzeń występujących w ciąży, takich jak hemoroidy, zaparcia czy puchnące nogi. Sport pomaga też wydzielać organizmowi serotoninę, która odpowiada za dobry nastrój po treningu.

Kobiety, które na co dzień są bardzo aktywne, a w ciąży rezygnują ze wszystkich sportów w trosce o dziecko, szybko tyją, a co za tym idzie pogarsza się im nastrój i zwyczajnie się nudzą, bo rzuciły jedną ze swoich pasji. Dlatego nawet do ostatnich miesięcy ciąży nie ma przeciwwskazań (oczywiście jeśli maluch prawidłowo się rozwija), by przestać pływać, uprawiać fitness czy spacerować.

Fitness mama

Bardzo ważne jest, aby w czasie uprawiania sportu zachować rozsądek i unikać dyscyplin, które narażają mamę na urazy. Przykłady sportów „podwyższonego ryzyka” to np. sztuki walki, jazda na rowerze, intensywne biegi, a także sporty zespołowe takie jak koszykówka czy siatkówka. Nie warto rozpoczynać też przygody z nowymi, forsującymi formami aktywności. Poza ryzykiem urazu, ciało i poczucie równowagi w ciąży jest zmienione, a wysiłek bardziej męczący. W rezultacie i tak po powrocie do dawnych kształtów musiałybyśmy uczyć się od początku i przyzwyczajać organizm do zupełnie nowych okoliczności. Panie, które przed zajściem w ciążę z zapałem grały w tenisa, tańczyły czy unosiły ciężary nie muszą z tego rezygnować, ważne tylko, by dały sobie taryfę ulgową i słuchały rad osoby prowadzącej ciążę, która najlepiej dobierze obciążenie, jakie zniesie organizm. Niektóre boiska do gry w tenisa mają np. miękką powierzchnię, a umawiając się na takim korcie z inną przyszłą mamą mamy pewność, że nie zostaniemy znokautowane. Z kolei ryzykowną jazdę na rowerze możemy zastąpić ćwiczeniami na rowerku stacjonarnym, które na pewno nie skończą się upadkiem z siodełka.

Tylko dla ciężarnych

Na koniec dobra wiadomość: ciężarne, które nie wyobrażają sobie życia bez sportu, mogą zamienić dotychczas uprawiane, ryzykowne dyscypliny, na te przeznaczone specjalnie dla mam. W piątym miesiącu ciąży trudno może zapleść nogi za głową w trakcie sesji jogi, ale na zajęciach tej formy ćwiczeń przeznaczonych specjalnie dla mam, proponowane asany będą z pewnością dostosowane do możliwości przyszłej mamy. Do tego dochodzi aqua aerobik, ti-chi, body-ball, pilates oraz fitness dla przyszłych mam.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz