Pin It

Niestety, wciąż niewiele kobiet wie, gdzie dokładnie zlokalizowane są mięśnie Kegla, a jeszcze mniej – dlaczego warto je „gimnastykować”. A że trzeba nad nimi pracować, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Osłabione mięśnie dna miednicy, bo tak też są nazywane, odpowiadają m.in. za brak satysfakcji z seksu oraz nietrzymanie moczu, które może pojawić się po porodzie. Gdzie dokładnie są te mięśnie i jak je wzmocnić? Na czym polegają ćwiczenia Kegla?

Mięśnie Kegla, czyli…?

Istnieje jeden, niezawodny sposób na zidentyfikowanie mięśni Kegla. Podczas oddawania moczu zatrzymaj jego strumień. Udało się? Właśnie posłużyłaś się mięśniami dna miednicy. Wiele z nas błędnie sądzi, że mięśnie te występują tylko u kobiet. To nieprawda. Obecne są również u mężczyzn i także nasi partnerzy powinni pracować nad ich sprawnością. A do czego właściwie służą mięśnie dna miednicy?

– Mięśnie Kegla stanowią wsparcie strukturalne dla podtrzymywania organów wewnętrznych na swoim miejscu. Tworzą system zwieraczy służący kontrolowaniu czynności fizjologicznych. Jednak zdarza się, że tracą one swoją dobrą formę z różnych powodów, m.in. porodu, ciężkiej pracy fizycznej, uprawiania sportów siłowych, stresu, otyłości oraz zaburzeń hormonalnych – wyjaśnia Daniel Cysarz, psycholog, seksuolog i psychoterapeuta z Gabinetu Seksuologicznego „Daniel Cysarz”.

– Mięśnie te kojarzą nam się częściej z kobietami i porodem, a rzadziej z mężczyznami i seksem. Rzadko pamiętamy o tym, że to właśnie ćwiczenia tych mięśni mogą pomóc nam w przeżywaniu większej rozkoszy podczas seksu. Wytrenowane mięśnie Kegla u partnerki potrafią dać rozkosz partnerowi i zapewnić intensywne orgazmy posiadaczce umięśnionej waginy, a u mężczyzn pomagają kontrolować wytrysk, a tym samym przedłużać rozkosz obojga partnerów – dodaje specjalista.

Kobiety powinny mieć na uwadze sprawność mięśni Kegla także z innego powodu. Silne i wyćwiczone ułatwiają poród i powrót do formy po nim. Jak więc o nie zadbać?

Gimnastyka intymna

Nie ma łatwiejszych ćwiczeń niż właśnie ćwiczenia Kegla. Nie jest potrzebny karnet na siłownię ani treningowy strój. Nie jest konieczny nawet wolny czas! Mięśnie te możesz gimnastykować, dosłownie, zawsze i wszędzie – podczas pracy, spaceru z maluszkiem, sprzątania czy czytania książki. Wystarczy wiedza o lokalizacji mięśni, którą już posiadasz, i chęć popracowania nad ich formą.

Jak najczęściej wykonuj więc następujące ćwiczenie. Napnij mięśnie, utrzymaj to napięcie przez co najmniej kilka sekund, a następnie rozluźnij. Powtórz kilka razy. Istnieją również inne metody na wzmocnienie mięśni Kegla.

– Kobietom przy ćwiczeniach mięśni pochwy proponuje się stosowanie kulek waginalnych. Jeszcze inną formą ćwiczeń mogą być ćwiczenia podczas samego seksu – w tym przypadku partnerzy nie wykonują ruchów frykcyjnych całym ciałem, ale w trakcie zespolenia wyłącznie partnerka zaciska mięśnie Kegla na członku mężczyzny, co może być bardzo przyjemnym doznaniem, sprawiającym dużą rozkosz (nawet orgazm) obojgu partnerom – tłumaczy seksuolog i dodaje: – Najważniejszą i podstawową zasadą jest regularność ćwiczeń!

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz