Suszone owoce w ciąży - po które warto sięgnąć?
Pin It

Które owoce suszone warto jeść ciąży i czy wszystkie są bezpieczne?

Owoce w trakcie suszenia tracą stosunkowo niewiele witamin i minerałów, zachowując np. tak potrzebny w ciążowej diecie błonnik. Jedyne, na co warto zwracać uwagę (nie tylko w ciąży) to dodatki, jakimi niestety coraz częściej raczą nas producenci suszonych moreli czy śliwek. Na opakowaniu znajdziemy zwykle informację o dodanym dwutlenku siarki lub E220. Może też pojawić się napis „konserwowany  siarką”. Ten dodatek zmniejsza wchłanianie z owoców witamin, a do tego może uczulać.

Morele

5 moreli dostarcza 1,60 gram błonnika i szybko łagodzi zaparcia, biegunki czy problemy żołądkowe.  Morele zawierają dużo żelaza, wiec to wymarzona przekąska dla pań ze stwierdzoną anemią. 100 gram zawiera 280 kalorii. Możesz je znaleźć tutaj.

Śliwki

W kilku śliwkach znajdziemy ok. 3 gram błonnika. I choć trudno byłoby nam zjeść kilka świeżych owoców każdego dnia, to warto sięgnąć po te suszone – są dostępne o każdej porze roku. Dzięki błonnikowi polepszają trawienie. Zawierają też niewielkie ilości kwasu foliowego, żelaza, potasu i wapnia, które są nieocenione w ciąży.

Suszone  śliwki w czekoladzie to pyszny deser, który wygrywa pod względem wartości odżywczych z większością słodyczy. Jednak i tu producenci starają się zyskać, topiąc śliwki w cukrze i żelatynie oraz dodając do nich konserwanty. Zanim więc kupimy taką przekąskę, uważnie przeczytajmy skład (śliwki suszone bez cukru znajdziesz tutaj).

Żurawina

To najlepsze naturalne lekarstwo na częste w ciąży choroby układu moczowego. Żurawina (np. ta) zawiera do tego naturalną witaminę C i błonnik. Garść dodana do porannego jogurtu lub zjedzona na popołudniową przekąskę uchroni nasz pęcherz przed dolegliwościami, a do tego może złagodzić przebieg przeziębień.

Zobacz wideo: Żurawina jako lek na zapalenie pęcherza w ciąży

Jabłka

Zawierają dużo błonnika, a dzięki słodko-kwaskowatemu smakowi są doskonałą przekąską. Porcję suszonych jabłek z dodatkiem, np. cynamonu można bez trudu zrobić samemu w domowym piekarniku (ekologiczne suszone krążki jabłka znajdziesz tutaj)

Rodzynki

Mała garść rodzynek zawiera 1,3 gram błonnika, a do tego wapń i bor. Jednak są to bardzo słodkie owoce, dlatego warto traktować je jako alternatywę dla słodyczy, a nie dodatkowe źródło cukru, którego nadmiar w ciąży jest niewskazany. 100 gram zawiera ok. 270 kalorii.

Figi

To najbogatsze źródło błonnika spośród wszystkich suszonych owoców. Dodatkowo figi (np. te) zawierają dużo cynku, który wpływa na stan włosów i paznokci, ale też prawidłowe działanie układu hormonalnego, nieco wapnia i magnezu. 100 gram to 290 kalorii.

Daktyle

Zawierają miedź, wapń i magnez, witaminę A, C i B. Mają lekkie działanie przeczyszczające, więc w ciąży warto po nie sięgać tylko w przypadku zaparć. 100 gram to ok. 270 kalorii. Sprawdź tutaj.

Banany

To przekąska pełna błonnika i potasu. 100 gram zawiera jednak 360 kalorii, co czyni je najbardziej kalorycznymi suszonymi owocami.


Jakie przekąski zabrać ze sobą na porodówkę? Sprawdź tutaj, czym posilić się podczas porodu.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz