Święta w ciąży
Pin It

Jeśli do tej pory już na kilka tygodni przed świętami wpadałaś w szał zakupów i sprzątania, w tym roku musisz zmienić plany. Wykorzystaj świąteczny czas na odpoczynek, smakowanie wigilijnych pyszności i cieszenie się z faktu, że już za rok przy tym samym stole zasiądziesz wspólnie ze swoim maluszkiem. Święta w ciąży – jak przetrwać ten czas?

Przygotowania

Jeśli to możliwe, zrezygnuj w ciąży z organizacji Wigilii we własnym domu. Jest to zbyt duży wysiłek dla przyszłej mamy. Jeśli czujesz się na siłach, nie musisz całkowicie rezygnować z przygotowań do świąt. W wolnej chwili ulep pierogi bądź upiecz ciasteczka, które zabierzesz na wigilijną wieczerzę. Ważne, abyś się nie przemęczała i nie robiła niczego w pośpiechu.

Planujesz porządki? Pamiętaj o tym, że w ciąży powinnaś unikać podnoszenia ciężkich przedmiotów czy stawania na krzesłach. Większość obowiązków musi przejąć partner. Warto sięgnąć po naturalne produkty: sodę, cytrynę, ocet bądź kupić ekologiczne płyny. Ty pozostaw dla siebie przyjemniejszą część przygotowań: kupowanie i pakowanie prezentów oraz pisanie kartek z życzeniami.

Zanim przystąpisz do zakupów, sporządź listę. Kiedy już będzie gotowa, nie wybieraj się do galerii handlowej, lecz… usiądź przed komputerem. Kilkugodzinna wędrówka w poszukiwaniu podarunków będzie dla ciebie zbyt męcząca, a dodatkowo: w tłumie oblegającym sklepy czai się mnóstwo wirusów. Decydując się na zakupy przez internet, uwzględnij czas dostawy, który przed świętami może się znacznie wydłużyć.

Przy wigilijnym stole

Jeśli dotarcie na miejsce wymaga podróży samochodem, zadbaj o to, aby było ci wygodnie. Dokucza ci ból lędźwi? Podłóż pod plecy poduszkę. Jeśli to kark sprawia problemy, zastanów się nad kupnem poduszki w kształcie rogala. Pamiętaj o zapięciu pasów! Dolna część pasów powinna być ułożona pod brzuszkiem. Możesz również zdecydować się na wykorzystanie specjalnego adaptera. W dłuższą wyprawę (trwającą ponad godzinę) warto zabrać ze sobą butelkę wody mineralnej oraz drobną przekąskę.

Wigilijny stół aż ugina się pod ciężarem smakołyków. Zastanawiasz się, czy możesz skosztować wszystkich? Tradycyjne polskie potrawy są zdrowe i smaczne.  Z rozwagą podchodź do kapusty z grochem czy potraw z grzybami, które – choć nie zaszkodzą ani tobie, ani dziecku – są ciężkostrawne. Nie musisz z nich rezygnować, ale warto ograniczyć ich ilość. I przede wszystkim: nie zmuszaj się do jedzenia, szczególnie gdy dokuczają ci mdłości.

Po wigilijnej wieczerzy przysługuje ci czas na odpoczynek. Nawet jeśli wszyscy wciąż zasiadają przy stole, ty powinnaś dać sobie chwilę na relaks. Jeśli tylko czujesz taką potrzebę, połóż się na chwilę. Nikt nie będzie miał ci tego za złe. Po krótkiej drzemce warto wybrać się na spacer. Zabierz partnera i przez 10 minut pochodźcie po okolicy. Zaczerpniesz świeżego powietrza i przy okazji zadbasz o sprawną pracę układu pokarmowego.

Podczas świąt nie zapomnij o jednej z najważniejszych kwestii: róbcie mnóstwo zdjęć! Choć maluszek jeszcze nie opuścił swojego lokum, to będą wasze pierwsze wspólne święta. Warto uwiecznić te niepowtarzalne chwile na fotografiach.

Jeśli uważasz ten artykuł za przydatny, podziel się nim z innymi.
Pin It
Pozostań też z nami w kontakcie:
- Polub nasz fanpage na Facebooku, a będziesz na bieżąco z najnowszymi artykułami i ciekawostkami ze świata parentingu
- Śledź nas na Instagramie. Znajdziesz tam ciekawe akcesoria dla dzieci, wartościowe książki i relacje z miejsc, w których bywamy :)
- Zapisz się do naszego newslettera. Jako pierwsza/pierwszy otrzymasz dostęp do najnowszych artykułów, konkursów i różnorodnych bonusów.

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz